455- Dobieranie jeansów




Instagram

Moda z roku na rok się zmienia, ostatnio powracamy do dawnych styli, gdzie rządziła wygoda, elegancja, skromność. Lecz co króluje w bieżącym roku  ? Jak dobrać idealne jeansy ?

 Źródło





Jak dobrać jeansy ?
Wchodząc do sklepu jesteśmy zasypywani milionem propozycji krojów, kolorów, rozmiarów, składu, modeli jeansów. I jakie spodnie w tym szale wybrać ? Dobre pytanie… Przecież nie wszystko będzie pasowało do każdej osoby.
Istnieją trzy podstawowe fasony :
- Slim, czyli wersja wąska
-Regular, czyli niezawodna klasyka
-loose (relaxed), wygoda czyli luz
Lecz to nie koniec, kroje nogawek też dzielimy na trzy grupy :
-Bootcut, nogawka rozszerza się od kolana w dół
-Straight, czyli klasyczna prosta nogawka
-Tappered (inne nazwy carrot, narrow), nogawka od samych bioder ulega zwężeniu

Rozmiary w każdym sklepie się różnią,  niektóre posiadają swoją własną, lecz często na metkach widzimy S, M, L, XL/ 32,34,36/ 50,27. Często warto porosić sprzedawcę w sklepię do dobrania odpowiedniego rozmiaru, nie będziemy musieli zabierać do przymierzalni 5 różnych wersji i denerwować się przy każdej kolejnej, że coś nam nie odpowiada.
Kupując jeansy nie mogą być one za luźne w pasie. Powinny być „na styk” (nie myl z obcisłe). Zawsze się rozbijają, zwłaszcza tam gdzie najbardziej „pracują”, czyli pas i uda.


Modelem nieśmiertelnym jest niebieski Regular Stright. Każdy facet powinien mieć jedną taką parę.
Co do trendów, to tappered obecnie wygrywa. Spodnie które się zwężają i są dobrze dobrane poprawiają sylwetkę.

No dobrze, ale jaki krój dla jakiej sylwetki ?
Slim będzie idealne, dla osób z długimi nogami, sylwetką wręcz z żurnala, ale sprawdzi się też idealnie na chudych „klepsydrach”.  Ten rodzaj bardzo często łączy się z tappered, ponieważ nogawki są bardzo wąskie.
Regular łączy się z Straight jest to przepiękna klasyka, którą uważam, że każdy powinien posiadać w swojej szafie, ten rodzaj bardzo opanował rynek w 2015 roku. Jest to piękna elegancja, lecz też i luz… Nie ważne w jakiej stylizacji i gdzie się wybieramy ten rodzaj zawsze się sprawdzi.
Loose + Bootcut ta wersja będzie dobra dla osób otyłych, w tych przypadkach często widzimy ogromne kieszenie, które tuszują zbyt rozbudowaną pupę oraz resztę figury.


W obecnym 2015 roku króluje forma dresów, wygodny, luźny look opanował rynek w bardzo szybkim czasie. Mało osób sięga po jeansy, raczej pojawiają się eleganckie łączenia z jeansami. Mimo wszystko producenci różnych modeli nie zapomnieli o tym, że społeczeństwo lubi ściągacze na kostkach, a nogawki ulegają zwężeniu od bioder. 


Udostępnij ten post

7 komentarzy :

  1. ja dziś kupiłam swoje pierwsze dzwony <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jak już to jeansy na gumce kupuje i koniecznie dopasowane ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja najbardziej lubię wszelkie gumowane jeansy ;) Fajnie się dopasowują do sylwetki i nie potrzebują paska ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam problem z jeansami ... dobrze, że slonko wychodzi to krotkie szorty będą królowac :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post. Ja jeansy, jak zresztą większość rzeczy muszę koniecznie przymierzyć. Musi wszystko dobrze pasować. Do dzwonów się przymierzam. Kiedyś miałam ich sporo. Dzisiaj ... rurki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zawsze wybieram jeansy z dużą ilością elastyny. Nie są prawdziwymi jeansami ale w takich mi najwygodniej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam tylko i wyłącznie dopasowane spodnie :D

    OdpowiedzUsuń

Cześć:) Miło, że skusiłam Cię do pozostawienia komentarza. Jest to dla mnie bardzo ważne i motywuje mnie do dalszego działania na blogu.

P.S. Komentarze obraźliwe, które nie mają zamiaru konstruktywnej krytyki będą usuwane. Kultura na moim blogu to podstawa! Pamiętaj o tym :)