578- Henna włosów




Instagram
Henna włosów ostatnio stała się bardzo modna, wykorzystywana jest w profesjonalnych zakładach fryzjerskich,  coraz więcej gwiazd i ludzi z show biznesu sięga po tą formę kolorystyki. Lecz czy jest to tak dobre dla naszych włosów ? Czy zwykła farba nie wystarczy? Jakie efekt jest lepszy i zdrowszy ?


Henna jest to barwnik roślinny produkowany z liści i pędów roślin zwaną lawsonią bezbronną. Bardziej znana każdej z nas jest henna brwi czy rzęs, mało osób zna metodę farbowania włosów za jej pomocą.



Czy henna nie zniszczy włosów i długiego czasu pielęgnacji ?
Henna jest jedną z najlepszych form farbowania włosów, nie niszczy ich, wypełnia wszystkie uszkodzenia w strukturze włosa, lecz przy zbyt częstym i zbyt nachalnym stosowaniu może przesuszać, ze względu, że skład henny to same zioła, które mogą działać przeciwnie do wymarzonych efektów. Jeżeli mamy włosy wysokoporowate, przesuszone to mogą one negatywnie reagować na hennę

Chce pozbyć się swojego naturalnego koloru włosów, ale nie wiem czy sięgnąć po farbę/ hennę ?
Stanowczo polecam hennę. Jest zdrowsza dla naszej skóry głowy, efekt który osiągniemy będzie bardziej naturalny i lżejszy dla naszej struktury włosa. Farba ma wiele składników wysuszających, mocno wnikających we włosy przez co efekt jest mało naturalny, sianowaty i ciężko pozbyć się później tego koloru.
Henna jest droższa, ale składniki zawarte w niej są ciężkie w pozyskaniu w porównaniu do zwykłych farb drogeryjnych.

Kolor jaki był zapewnieniem przez producenta nie wyszedł na moich włosach ?
Pamiętajmy, że wszystko zależy od jakiego koloru startujemy. Mając czarne włosy henna nagle ich nie rozjaśni i nie będziemy mięć platynowego blondu. Wszystko trzeba dobierać z głową. Czasem jeśli chcemy przyciemnić nasz naturalny brąz wystarczy nawet sięgnąć po hennę delikatnie jaśniejszą. Dlaczego ? Ponieważ włosy chłoną kolor i możemy być zawiedzione sięgając po ciemniejszy odcień.

O nie mam siwe włosy ! Czy henna sobie z nimi poradzi ?
Oczywiście, pokryje je tak samo jak farba, lecz efekt na siwych włosach może być jaśniejszy niż na reszcie. Często to wpływa korzystnie na naszą fryzurę, lecz zdarzają się przypadki, gdzie te siwe włosy stają się rude, pomarańczowe i nie jest to nic estetycznego.
Sięgnęłam po hennę, ale moja skóra głowy po niej jest cała czerwona!
W takim przypadku wystąpiła reakcja alergiczna. Tak można mieć alergię na składniki naturalne, zioła. W takiej sytuacji trzeba odpowiednio dobrać pielęgnację do swojej skóry głowy i starać się naprawić szkody. Więcej nie sięgać po hennę by uniknąć powtórki. Wiele osób reaguje reakcją alergiczną dlatego warto pierwsze delikatnie nanieść produkt na skrawek ciała by sprawdzić, czy nic nam się nie stanie.

Henna bezbarwna czy istnieje ?
Tak. Hennę bezbarwną można dostać w drogeriach jak i w aptekach.  Lecz czy do końca nie dodaje ona koloru? Nie farbuje ona naszej struktury włosa, lecz podbija nasz naturalny kolor. Włosy są sypkie, odżywione, nawilżone, zdrowsze i bardzo dobrze zabezpieczone przed warunkami klimatycznymi czy innymi zabiegami fryzjerskimi. Do rozrobienia henny bezbarwnej potrzebne jest około 6 cytryn, wyciskamy sok i dodajemy go proszku zawartego w opakowaniu.

Podsumowując, lepiej wybrać hennę niż farbę do włosów. Efekty końcowe będą lepsze. Nie zniszczymy nic i dzięki temu dłużej będziemy mogły cieszyć się naturalnym efektem.



Udostępnij ten post

7 komentarzy :

  1. wiele słyszałam o hennie do włosów dobrych rzeczy, ale sama nie mam przekonania do używania jej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiś czas farbowalam włosy henna ale nie mogłam uzyskać swojego ulubionego koloru włosów więc zrezygnowałam z henny o wróciłam do normalnej farby, choć wiadomo że henna ma wiele zalet :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja kiedyś robiłam hennę ale zupełnie nie zmieniła mojego koloru włosów, chciałam pogłębić blond, nie odżywiła też włosów. nie pamiętam jakiej marki miałam ale kupiłam w sklepie zielarskim

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiem na przykładzie mojej znajomej, że henna się o wiele szybciej wypłukuje niż zwykła farba...Wydaje mi się, że odpowiednia farba da lepszy efekt niż koloryzacja henną ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie malowałam nigdy henną :) najczęściej sięgam po farby z Joanny :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć:) Miło, że skusiłam Cię do pozostawienia komentarza. Jest to dla mnie bardzo ważne i motywuje mnie do dalszego działania na blogu.

P.S. Komentarze obraźliwe, które nie mają zamiaru konstruktywnej krytyki będą usuwane. Kultura na moim blogu to podstawa! Pamiętaj o tym :)